Untitled-2

اهمیت خط بریل در چاپ و بسته بندی

تازیخچه خط بریل ( Braille )

بریل ( Braille ) الفبایی است برجسته که توسط لوئیس بریل در سال ۱۸۲۱ میلادی ابداع شد و نابینایان و کم بینایان سراسر جهان با کمک حس لامسه از آن برای خواندن و نوشتن استفاده میکنند.

اهمیت بریل در چاپ و بسته بندی محصولات

در بسته بندی محصولات دارویی ، بهداشتی وآرایشی ، غذایی و … مشخصات کالا از جمله نحوه ی و میزان و زمان استفاده و اطلاعات دقیق در مورد وزن ، محتویات و … اهمیت بسزایی دارد. با توجه به اینکه افراد کم بینا یا نابینا قادر به خواندن اطلاعات مهم بر روی بسته بندی محصولات نیستند، استفاده از تکنیک بریل و درج اطلاعات با حروف برجسته روی بسته بندی ها امکان مطالعه اطلاعات را بطور مستقل به مشتریان کم بینا و نابینا می دهد.

گنجاندن خط بریل روی برچسب ها و بسته بندی ها و جعبه های مقوایی محصولات نه تنها تحول وسیعی در زندگی افراد نابینا ایجاد میکند بلکه نشان از سلامت محصول و نشان دهنده حس مسوولیت پذیری اجتماعی برند ها میباشد.

طبق آخرین آمار در ایران حدود ۶۰۰ هزار نفر دچار اختلال در بینایی هستند ، از این جهت افزودن خط بریل به بسته بندی محصولات از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

امروزه در دنیا شرکت های بزرگ و معتبر به این موضوع توجه زیادی دارند و از خط بریل در بسته بندی محصولات خود استفاده می کنند در صورتیکه در ایران با وجود اهمیت این موضوع زیاد مورد توجه قرار نمیگیرد.

توجه به گروه های خاصی از جامعه، همواره یکی از استراتژی های برند های معتبر جهانی است که این موضوع معمولا در راستای مسئولیت اجتماعی انجام می شود.

چاپ ملل با توجه به اهمیت این موضوع امکان چاپ خط بریل  برروی بسته بندی های چاپی را ایجاد کرده است، ملل با توانایی ایجاد انواع طرحهای برجسته با بهترین کیفیت برروی کلیه کاغذها و جعبه های مقوایی و بسته بندی ها آماده ارائه خدمات بهتر و جامع تر به مشتریان خود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *