33

جعبه های مقوایی در بسته بندی

در صنعت بسته بندی امروزه جعبه های مقوایی تنها یک پوشش برای محافظت از محصول نیس و نقشی فراتر را ایفا میکند. جعبه های مقوایی معمولاً بیشترین کاربرد را در صنعت بسته بندی کالا ها دارد و جزء یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی و تبلیغاتی میباشد و راه را برای خلاقیت و برندینگ محصولات فراهم میکند.

جعبه های بسته بندی نقش بزرگی در ارزش یک محصول ایفا میکند ، اولین جعبه مقوایی مورد استفاده در حمل و نقل در سال ۱۹۰۳ اختراع شد. مقوا یک ماده کاغذی است که سبک و در عین حال قوی است. برای ایجاد اشکال و ساختارهای سفارشی می توان آن را به راحتی برش داد و دستکاری کرد. این خصوصیات باعث می شود در بسته بندی جعبه های مقوایی مورد استفاده قرار گیرد.

در بسته بندی  جعبه های مقوایی

مقواهایی که در ساخت جعبه های مقوایی به کار می روند معمولاً از لحاظ جنس و ضخامت با یکدیگر تفاوت دارند. جعبه های مقوای پشت طوسی، جعبه مقوایی پشت سفید، جعبه مقوایی ایندربرد، جعبه مقوایی گلاسه از انواع این جعبه های مقوایی می باشند.

طراحی بسته بندی های مقوایی

طراحی گرافیکی چاپ برای جعبه های مقوایی بسیار متفاوت با طراحی هر نوع طرح مسطح دیگری است. در طراحی های مرتبط با بسته بندی محصول تمامی جوانب شکل هندسی جعبه باید در نظر گرفته شود. خط های برش، خط های تا شدن و همه زبانه های قفل و سوراخ ها می توانند تاثیر چشمگیری در بر هم زدن یا زیبایی بیشتر طرح و بسته بندی با توجه به اهمیت موضوع طراحی در تولید یک بسته بندی جذاب و ماندگار داشته باشد.

چاپ افست بر روی مقوا

چاپ افست علاوه بر کاغذ بر روی مقوا های ضخیم هم امکان پذیر است . چاپ افست از با کیفیت ترین چاپ ها می باشد که در آن چاپ تصاویر با بالاترین رزولوشن انجام می گردد که این منجر به بالا رفتن کیفیت چاپ می شود .

جعبه های مقوای مزایای زیادی دارند:

  • از جمله انعطاف پذیری خوبی برخوردار است قابلیت شکل و چاپ پذیری خوبی را دارد.
  • در مقابل پاره شدن ، کشش و فشار مقاوم و محکم است.
  • قابل بازیافت بوده و در محیط سریعا تجزیه می شود.
  • دارای قابلیت چاپ و رنگ برای تبلیغات می باشد لذا فروش را بالا میبرد.
  • در هنگام تهیه کاغذ و مواد اولیه این بسته ها را می توان بصورت مقاوم به رطوبت . تهیه نمود.
  • مواد اولیه آن ارزان بوده و از منابع طبیعی تهیه می شود.
  • به منظور تهویه بسته های مقوایی با توجه به نوع محصول می توان به راحتی سوراخی تهیه نمود.
  • بسته های کاغذی و مقوایی تا حد زیادی در مقابل افزایش و یا کاهش دما محصولات را محافظت مینماید.
  • به ابعاد و اشکال مختلف و به تبعیت از شکل محصول ، طریقه عمل و…می توان آنها را طراحی نمود.
  • در صورت تکانها و حرکات ناشی از حمل ونقل مانع از آسیب رسیدن به محصول می شوند و در صورت برخورد محصول با بدنه بسته دچار خسارت نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *