photo_2021-05-22_12-29-49

رعایت اصول بسته بندی رمز موفقیت کسب و کارهاست

 امروزه با توجه به افزایش جمعیت ، تولید محصولات متنوع در صنایع و کارخانجات تولیدی برای رفع نیازهای انسانها رو به افزایش است در نتیجه با تولید کالا و محصولات متنوع نیاز به بسته بندی متناسب با آن محصول احساس میشود که باید با ظرافت و دقت خاصی انجام شود زیرا بسته بندی محصول باعث معرفی کالا به مشتری و جذب آن میشود و در نتیجه موجب حفظ کیفیت و ماندگاری کالا میگردد .

بسته بندی مهم ترین فاکتور در بازاریابی

مهمترین و ابتدایی ترین دلیل یک بسته بندی خوب در یک شرکت چاپ و بسته بندی این است که بسته بندی محصول باید به گونه ای باشد که از محتویات داخل بسته به خوبی محافظت کند و در نتیجه باید به اندازه کافی محکم و مقاوم باشد .امروزه اهمیت بسته بندی از این امر فراتر رفته است و به یک المان مهم در جلب توجه مشتریان تبدیل شده است که می تواند باعث فروش بیشتر محصول شود. بنابراین مدل و طرح بسته بندی و نیز طرح های چاپ شده روی آن اهمیت بسیاری دارد زیرا میتواند تمایل مشتریان را به سمت کالا معطوف کند. بنابراین برقراری ارتباط میان محصول و مشتری در زمان خرید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به دلیل حق انتخابی که مشتری در مقابل خرید محصولات مختلف داراست و نیز به دلیل آنکه پرداخت هزینه های تولید محصول را مشتری میپردازد، بنابراین توجه به سلایق بصری و خواسته های وی، از ظاهر محصول بسته بندی و کیفیت چاپی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یک محصول باکیفیت همراه با بسته‌بندی خوب و حرفه‌ای می‌تواند سطح فروش شما را در بازار پر رقابت امروز بالا ببرد در فروشگاه ها محصولات مشابه و مرتبط در یک قفسه قرار می گیرند پس بسیار مهم است که طراحی بسته بندی توسط شرکت های چاپ و بسته بندی با تجربه و متخصص انجام گیرند تا محصول از سایر رقبا متمایز باشد بخصوص در مورد برندهای تازه تاسیس .

طراحی ، چاپ و بسته بندی

طراحی روی جعبه باید طوری باشد که انگیزه خرید در مصرف کننده ایجاد کند در واقع بسته بندی یک نوع فروشنده خاموش در فروش محصول میباشد، بسته بندی محصول از نظر شکیل بودن و زیبایی ظاهر و انتخاب رنگ بندی مناسب نقش مهمی در فروش و بازاریابی محصول در بازار های داخلی و صادرات محصول به بازار های خارجی دارد . نقش طراحی ، چاپ و بسته بندی در بازاریابی آن محصول بسیار مهم است با استفاده از رنگ ها، نمادهاو لوگوها تولید کنندگان می توانند سطح محصولات خود را ارتقا بدهند و با بسته بندی خوب اطلاعات متناسب با محصول را به مشتری منتقل کرده و او را در انتخاب محصول مناسب راهنمایی کند. اکنون همه چیز درگرو خلاقیت است در بسته بندی طراحی خوب ضروری است طراحی جعبه فرآیندی طولانی در نمایش محصول میباشد در نتیجه در طراحی بسته بندی رعایت برخی موارد ضروری است

از جمله :

  • – انتخاب رنگ مناسب با موضوع تولید –
  • خوانا بودن لوگو و طراحی حرفه ای و متناسب با محصول تولیدی
  • -خوانا بودن نوشتار و تصاویر چاپی روی بسته بندی
  • – انتخاب جنس مناسب بسته و سهولت بازکردن بسته بندی
  • -در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی و استفاده از فرم ها و نقوش و تصاویر مناسب

صنعت چاپ به عنوان یکی از مهمترین بخش ها در صنعت بسته بندی به منظور بهره گیری از چاپی زیبا برای بسته بندی محصولات و بر اساس نیاز ما برای چاپ بر روی سطوح مختلف, تکنولوژی ها و سیستم های متفاوتی به کار گرفته می شوند ، چاپ افست، فلکسو ، هلیوگراور و سیلک از انواع چاپ بوده و هر یک در موارد مختلفی از بسته بندی استفاده میشوند. در نتیجه نحوه و کیفیت چاپ به میزان زیاد و انتقال رنگ و جلوه های بصری و گرافیکی ناشی ازآن بر روی سطح چاپ شونده و حفظ ثبات آن در تعداد انبوه آن بسیار مهم و ضروری است.

ما در مجموعه چاپ ملل با تجربه موفق خود در زمینه طراحی و ساخت بسته بندی های بهداشتی و آرایشی ، صنعتی ، مواد غذایی فست فود (پیتزا، ساندویچ، برگر، سوخاری ، سیب زمینی و …) جعبه های خاص و همچنین انواع پاکت های کاغذی (کرافت، تحریر، گلاسه و….) در زمینه مشاوره، طراحی، چاپ، بسته بندی محصول شما و حتی عکاسی صنعتی از محصولات به موفقیت و اعتبار برند شما کمک خواهیم کرد . چاپخانه مجهز و حرفه ای ملل با انواع مختلف دستگاههای چاپ و بسته بندی آماده ارائه کلیه خدمات تکمیلی چاپ و بسته بندی با بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *